Onze voader of ons voader

Ien t Grunnegers is der bie mannelke en vraauwelke woorden n verschil tussen onze voader en ons voader.
Onze voader wordt ien t Grunnegers bruukt ter onderschaaid: onze voader, joenent nait.
Ons voader of ons mouder wordt bruukt bie alles wat as ‘onvervremdboar bezit’ aanzain wordt. Dat kin ook wezen ons hond, alderdeegs ons toavel.
Is t nait singelier dat Onze voader de Grunneger noam is van t bekende gebed?
Ien n platduutse kienderversie is wel proat van ‘uns Vadder’ *1 , mor dat komt omdat ter ien t plat-
duuts mor ain vörm is: uns.


Gott, uns Vadder
Gott, uns Vadder dor boben, Du büst jümmer hier bi uns,
ook wenn wie Di nich seeht.
Vadder dröft wi to Di seggen, un Du hürst dat geern,
wenn Minschenkinner to Di bedet.
Lot all de Minschen marken, dat Du uns König büst.
Mok Du, wat goot un richtig ist, dor boben, dor bi Di,
un ünnen, hier bi uns,
un wies uns ok, wat wi doun künnt.
Geef Du uns Dag för Dag, wat wi to ’n Leben brükt.
Un vergeef uns unse Schuld.
Hülp uns, dat wi markt un seeht, wat wi verkiert mokt hebbt,
un denn dor ok hin goht, wo wier wat schuldig sünd.
Pass op, wenn Böset noh uns langt;
bewohr Du uns dor för, un mok uns dor von frei.
Du büst de König all de Tiet,
uns grote Vadder, stark und goot,
un unse Welt is in Dien Hand.
Wenn wi mol eens dor boben bi Di sünd,
denn sünd wi tohus,
denn sünd wi in uns Vadderhus.


Tegenworreg neurowaitenschoppelk onderzuik suggereert dat religiositeit eerder n kenvermo-
gende as n emotionele aigenschop is. Noast neurolinguïstiek is der n grinswaitenschop bie kommen: neurotheologie. t Kon wel ains zo wezen dat minsen n aangeboren godstee (god spot) ien de kop zit. Wat as t godsbesef ain mit n neurochirurgische iengreep te hazzens oetsneden worden kin?

*1© Ev.-luth. Karkengemeen in Sittens.


Onze Voader
Ons voader dij ons ien de hazzens zit,
dat joen stee pelzaaierg wezen maag,
dat t keunenkriek van verbeeln kommen maag,
dat joen wil doan wordt van inne tot winne,
t verstand doar wie verlet om hemmen,
geef ons dat vandoag en mörn,
en reken ons onze dommeghaid nait tou,
net zo as wie geern even nittjen
elk dij ons verneukt.
En breng ons nait ien toeze,
mor wil van kopsere ons verlözzen.
Amen.

Meer van t zulfde:

0 0 stemmen
Schier?
Berichtje bie n nije reactie?
Stuur mie n e-mail bie

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekiek ale reacties
Achtergrond info:

Schrift veur: Kreuze
Toal en Taiken
Schreef veur: Krödde

“k Bin köster Grunnegers en heb cursussen geven
veur begunners en gevorderden. Soam mit foto-
groaf Iris Rethy heb k t bouk ‘Schrijvers op streek’
soamensteld: körte verhoalen in streektoalen mit
Nederlandse vertoalens en petretfoto’s van de
schrievers. Doarnoast vörm ik de helft van Duo Mo-
kumer Molleboon (meziek oet Grunnen) en vörm ik
n daarde van Trio d’Egelantier (renaissance me-
ziek). Ik ben aan loop mit t schrieven van ‘t Grunne-
ger Toal Spulbouk’. k Heb twij Nijntje-boukjes ver-
toald oet t Nederlands. Mien verhoaltjes en gedich-
ten binnen publiceerd ien Toal & Taiken, Krödde en
Kreuze.”

Bouken:
Schrijvers op streek (mit Iris Rethy, Kleine Uil,
2013)
In de Westerwoldse sporen van meester-
schrijver J.H. Neuteboom. Een fiets- of wan-
delroute in en rond Sellingen (mit Geesje
Vos en Geert Luth, J.H. Neuteboomstich-
ting, 2015) mit layar app
Vertoalens:
Opa en oma Pluus (Bornmeer, 2014)
Nijntje bie zee (Bornmeer, 2014)

E-mail bie wat nijs?