Rovershol

Meziekverainen Kunst Na Arbeid was al weken drok aan t oefen veur de begunstegersoetvoeren. Dat was t joarlekse evenement ien t dörp, doar haitied n bult volk op òf kwam. Aigelk nait zozeer om t meziek, want dat was t gedailte veur de pauze. t Was n goud korps, ain van de besten ien pervinzie, dij voak priezen won ien ain van hoogste òfdailens. Mor t repertoire vil bie t gewone pebliek nait altied ien de smoak. t Was voak van dat moderne concoursmeziek. Veur laifhebbers ienteressant, mor t gewone volk von der nait veul aan. Niks gain gezellege marsen en mopkes. Boetendes deden malletband en majorettes ook mit. Mooi heur, dij wichterkes te hippen en te springen, mor dat getrommel en getingeltangel, dat was toch zo’n aldervrezelkst keboal, dat heuren en zain joe verging. Zukswat mout je ien boeten heuren en nait ien n zoal.
Nee, t ging mainste minsen om wat ter noatied kwam: n grode verlötten en doarnoa t toneelstuk van LOMS (Loat Ons Mor Speulen). Mor feidelk was t álermooiste toch noa òfloop. n Borreltje drinken en wat daanzen mit The Music Boys, twij wat oldere kerels op harmonikoa en n kwoajong op drumstel. Dat ging voak deur tot ien lutje uurkes. En och, der was wel ais ain dat wat teveul kreeg of dat ter wat kwoajongs roezie mit nkander kregen, mor echt oet de hand lopen deed feidelk nooit. t Was n joarleks hoogtepunt, doar t meziek mor wat bie hong. Mor t meziek organizeerde zo’n oavend wel. Dat was al dij joaren zo.

Oetvoeren van t meziek wer altied n haile zet ien t veuren bepoald. Mor t was heur van t meziek dizze moal haildaal ontkommen: op zodderdag veur kerst kon nait ien grode zoal van t dorpshoes! Doar was dijzulfde oavend n kerstwijding van de vraauwenbond. Ze hebben nog pebaaierd of der nait wat te regeln of te ruilen vil, mor vraauwlu hillen poot stief. Zai haren al n spreker en t kerkkoor regeld. Goie road was duur en t bestuur van t meziek zaag heur der n gat mit ien kop. n Zodderdag eerder kon nait van din was der grode bingo-oavend, en n zodderdag loader wollen ze zulf nait, van dat was tussen kerst en nij-joar ien en din ston kop minsen der toch nait noar. Verdorie wat stom, dat ze dat nait goud regeld haren.
Tot ter ain van t bestuur onnaaierde dat t meschain wel ien kerk kon. Meziek zol doar hail mooi klinken, want t geluud wol doar wel vot. En baanken konden oetzied moakt worden dat, t toneelstuk kon der ook wel oetvoerd worden mit wat kunst en vlaigwaark. En der zol noatied meschain ook wel daansd worden kind. Mos nog aal n oplözzen bedocht worden veur drinkerij en zo. Men von het n goud idee. Eerst mor ais noavroagen bie kerkeroad.
t Ging kerkeroad aigelk nait van haarten. Kerkgebaauw was toch aigelk n godshoes, veur eredainst. Mor ze wollen openboare ‘broeders en zusters’ ook weer nait stikken loaten. Ze mozzen ook ja mit nkander deur tied, kerkelk en onkerkelk. Kerkeroad haar nog wel n poar aaisen: der mog gain draank schonken worden en ze wollen ook gain daanzen ien kerk hebben. En veur twaalf uur ales aan kaant, want din begon zundag. Zundag wer haailegd en din mog der – op kerkdainsten noa – niks te doun wezen ien kerk, en zeker gain daanzen en draankschenkerij. As ze dat van t meziek begrepen, din wol kerkeroad veur dis keer wel mitwaarken. Dat was toch oetìndelk ook heur christenplicht, benoam ien dizze tied van kerst met vrede op aarde en zo.
Van t meziek waren blied dat ze holpen waren. Mor t was nait wat ze t haile joar veur ogen had haren. Veur de meziekoetvoeren gaaf dat nog nait zoveul, mor noa de pauze zol t n koale boudel worden. Hou kon men nou n feest holden zunder n borreltje en zunder vouten even van vlouer. Affijn, beder wát as niks … En aigelk konden ze t ook nog wel n beetje begriepen van kerkeroad. Mor volgend joar wel beder oetkieken! Boetendes haar diregent ter juust wél ferduutsie ien, want t zol vervast hail mooi klinken ien kerk. Hai verheugde hom der op. En zo wer der bekend moakt dat de joarlekse oetvoeren dizze raais nait ien t dörpshoes, mor ien kerk holden worden zol. Mor din zunder draank en daanzen …

t Was op dunderdagoavend veur oetvoeren en der mos nog n generoale repetitie van t meziek holden worden. Ien kerk, om aan t geluud te wennen. Dou muzikanten dij oavend mit heur ienstrumenten te kerk ien kwamen waren ze stomverwonderd en slim verboasd. Ale banken waren vot en haile vlouer van kerk was ien beslag nomen deur rommel en rötzood. Olle radio’s, bouken, grammefoonploaten, zinken teilen, toaveltjes, pannen en potten, klaaier, klokken, deuzen mit tiedschriften, schilderijen en liesten … Zo ver ze kieken konden, overaal twijdehandse rommel. Allenneg haildaal achterien, was nog n luk houkje onder t örgel, doar t meziek zitten kon. Der was hoast gain roemte om der tussendeur te lopen. Wat was hier wel te doun, vrougen ze heur òf.
‘Ja,’ zee köster, ‘wie hebben aankom vrijdag rommelmaart veur t jeugdwaark. En dat doun we dis keer ien kerk, want doar heb wie ja roemte. Der is zo’n groot aanbod, dat kin we nait lopen loaten.’ En of ze der asjeblieft wel òfblieven wollen, want hai haar boudel net netjes hìnzet. Wat onwenneg gingen ze van t meziek tussen ale rommel ien zitten te speulen.

Nog dijzulfde oavend belde veurzitter van t meziek domie op. Hai wol even zeggen dat hai t bie noader ienzain toch nait haildaal begrepen haar van kerkeroad. Gain daanzen en gain draank ien kerk, dat kon e aargens nog wel begriepen. t Was ja n godshoes. Mor woarom zai der op oetvoeren veur twaalf uur oet wezen mozzen, vanwege de zundagshaaileging, begreep e nait. Want bliekboar mog der wel n rommelmaart holden worden ien dijzulfde kerk. Veurzidder was din weliswoar nait kerkelk, mor haar wel op zundagschoul zeten ien zien jeugd. Boetendes wis wel zo’n beetje wat ter ien biebel staait.
Marcus 11:15 en 17 bieveurbeeld:
(…).hèn die in den tempel kochten en verkochten (begon) uit te drijven en de tafels der wisselaars en de stoelen van hen, die de duiven verkochten, keerde HIJ om.(…) En:
Staat er niet geschreven dat mijn huis een bedehuis zal heten voor alle volken? Maar gij hebt het tot een rovershol gemaakt.

Op oetvoeren zat kerk mor haalfvol. Toneeloetvoeren is òflast, want mit dij decors en gerdienen, dat zol toch n hail gedounde worden ien kerk. Niks weerd … Mor t meziek het mooi speuld en malletband ook. En der was kovvie mit n plakje kouk.

Meer van t zulfde:

0 0 stemmen
Schier?
Berichtje bie n nije reactie?
Stuur mie n e-mail bie

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekiek ale reacties
Achtergrond info:

Bé Kuipers (1946) woonde tot zien twintegste joar ien Middelsom, woar hai t Grunnegs van hoesoet leerde.
Doarnoa woonde hai tien joar ien Stad.
 
Hai kwam ien 1966 aan t waark as baauwkundeg taikenoar bie t elektrisch bedrief PEB, wat loader EGD haitte. Ien 1976 verhoesde Bé noar Saauwerd woar e nog woont. Van 1995 tot aan zien penzioun waarkte Bé ien Zwolle bie de technische poot van Essent, wat loader Enexis worden is.
 
Ien tachteger joaren volgde Bé leroarenoplaaiden Nederlands MO, veur oardeghaid, ien oavenduren. Ien dij tied begon e ook mit t schrieven van verhoalen ien t Grunnegs.
Vanof negenteger joaren was Bé redacteur van bedriefs- en personeelsbloaden en schreef e columns veur ienterne website van zien waarkgever Essent (intranet).
Ien t seizoen 2006-2007, noa zien pensioneren, volgde Bé mit nog n twinneg lu, oplaaiden tot docent Grunneger toal en cultuur bie prof. dr. Siemon Reker ien Stad.
Bé het doarnoa n poar cursussen Grunnegs doan en dee vertoalwaark: n toneelstuk, advertensies, joarversloagen van schoulen en bedrieven, apmoal ien t Grunnegs.
Bé is lid van leescommizzie van de St. t Grunneger bouk, dij manuscripten (proza en poëzie) beoordailt.
Bé leest nog altied zien verhoalen mit veul genougen veur.
 
Publikoatsies:
Vanof negenteger joaren: verhoalen ien Grunneger tiedschriften Krödde, ien 2016 opvolgd deur t digitoale platförm Oader, ien Kreuze (ook digitoal) en ien Toal en Taiken.
Ofzain en ienlevern, verhoalen, begunstegersbouk St. t Grunneger Bouk, Scheemde,1999.
Vastgoed en andere verhalen, n seleksie van Nederlandstoalege columns over Bé zien belevenizzen as vastgoedconsultant bie Essent, Zwolle, 2001 (aigen beheer Essent).
Gekmanswaark, verhoalen, begunstegersbouk St. t Grunneger Bouk, Scheemde, 2017.
De zummer van ’59, n hybride roman dij speult ien 1959 op n boerderij op t Hogeland, ofwizzeld mit met intermezzo’s over de geschiedenis van t Hogeland en van herenboeren en aarbaiders, Beem, 2019.
Elke moand n Grunnegs verhoal ien t Contactblad van Adorp, Sauwerd, Wetsinge e.o. Sauwerd, 2009-2020.
Verhoalen ien diverse verzoamelbundels en blomlezens.

E-mail bie wat nijs?