Oet t Grunneger toalspulbouk (1)

Aanbegun

Ien t begun was eerde onlaand en t duurstern laag over oervloud. Ien Hebreeuwse biebel staait dat t wotter onder hemel op nduur noar ain stee stroomde en t dreuge veur t zicht kwam. Stel dat biebelse god – hiernoa te nuimen b.g. – haile scheppen ommaans had het. Bie gebrek aan gezelschop prout b.g. mit ‘wie’ tegen homzulf aan en hai zee tegen hom: ‘Wie zellen wat moaken, dat gonnent “minsken” of “minsen” nuimen zellen en dij minsken zellen dat dreuge lanña nuimen en wotters dij zok ten noorden van Grunnen (dij noam haar b.g. ook aal opbedocht) verzoameld hebben, zellen ze wad nuimen.’

Dit is apmoal oetkommen. Ie magen dus best leuven dat t zo heergoan is. Der mot wel even biezegd worden dat t oergermoanse woord lanña eerst ‘laande’ en loater ‘laand’ worden is. As b.g., net as n Grunneger, altied nummer ain is, din zol t best kinnen dat b.g. smoandags begonnen is en t haile brudje zoaterdagsnommirregs aal aan zied haar en de wereld ien n deuske.
En b.g. zee opnijs tegen homzulf: ‘Schiere boudel worden! Komaan, ien biebel staait zes doagen, mor wie holden van elkenain en wie willen gain kifkederij tussen minsken. Om dij reden hemmen wie, om gonnent van heur ien muit te kommen, opschrieven loaten dat boudel nait ien viefenhaalf, mor ien zes doagen veur nkander kommen is. Dou b.g. zaag dat minsken der aal meer n rötzootje van mouken, zee e tegen hom: ‘Minne boudel! Mor dou der dink om! Wat wie schoapen hemmen, kinnen wie ook zo weer ontschoapen. Wat ducht ons? Haile mikmak nog even wat aankieken? Nee, waiten wie wat! Wie moaken der n aander spultje van. Wie zetten scheppen n flottje ien t achteroet en din weer ien t veuroet, mor net eefkes wat aans. Dit is apmoal gebeurd omdat woarmoakt worden mos wat b.g. sproken het deur de profeet, dou dij zee: ‘even achteroet en veuroet en din ains kieken of dij ol Neanderthoalers der wat beders van moaken.’

Toalspul

Ien t Grunnegers (en ien t Nederlands) kinnen lu mit noam van heur ambacht of affeer
aansproken worden:
‘Kinnen ie mien zinkens ien de knijen wat opklandern, dokter?’
‘Boaker, komt t potje der al aan of hou liek t?’
‘Veurdat ie zulf haildaal ien de roeten binnen, boer, kinnen ie ain beter troef geven!’
‘Kin t nog n wondertje lieden, god?’
‘Kiek oet, farao! Der vlugt n vogeltje van joen hiërogliefkes òf!’

Ien n catalogus oet Multatuli’s Max Havelaar wordt n bouk aanboden:
‘Over restauroatiewaarkzoamheden aan Toren van Babel’.

n Korte gids veur vergeliekende godsdainsten

TAOÏSME
Meleur overkomt ons.
CONFUCIANISME
Confucius zegt: ‘Meleur overkomt ons’.
ISLAM
As ons meleur overkomt, din is t de wil van Allah.
BOEDDHISME
As ons meleur overkomt, din is t nait echt meleur.
ROOMS-KATHOLICISME
Meleur overkomt joe omdat ie slecht binnen.
CALVINISME
Meleur overkomt joe, omdat ie nait haard genog waarken.
JUDAÏSME
Woarom overkomt óns hailtied meleur?
LUTHERANISME
As joe meleur overkomt, heb vertraauwen en t zel opholden.
PRESBYTERIANISME
As ain meleur overkommen mot, loat t din n aander wezen.
ZEN
Wat is meleur?
JEZUÏTISME
As ain meleur overkomt, mor gainent het ter wat van vernomen, waas t din wel meleur?
CHRISTIAN SCIENCE
As joe meleur overkomt, gain zörg, t gaait vanzulf weer over.
HEDONISME
As joe meleur overkomt, wees der blied mit!
7DE DAG ADVENTISME
Meleur overkomt joe elke dag, behaalve op zoaterdag.
HARE KRISHNA
Meleur overkomt ons, Rama Rama, Om, Om!
RASTAFARIANISME
Loat ons dizze meleur opsmoken.
HINDOEÏSME
Dizze meleur overkwam ons eerder.
MORMONISME
Dizze meleur overkwam ons eerder en t zel ons opnijs overkommen.
AGNOSTICISME
Meschain dat meleur bestaait, meschain ook nait.
STOÏCISME
Meleur overkomt joe, nou en! Ik kin t hemmen.
ATHEÏSME
Meleur bestaait nait.

Lodewiek XVI

Zestiende keuneg Lodewiek
Docht noa de klap geliek
Wat roar!
Ik lig hier en kop rolt doar!

(Noar Frances Stillman: Louis XVI)

Meer van t zulfde:

0 0 stemmen
Schier?
Berichtje bie n nije reactie?
Stuur mie n e-mail bie

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekiek ale reacties
Achtergrond info:

Schrift veur: Kreuze
Toal en Taiken
Schreef veur: Krödde

“k Bin köster Grunnegers en heb cursussen geven
veur begunners en gevorderden. Soam mit foto-
groaf Iris Rethy heb k t bouk ‘Schrijvers op streek’
soamensteld: körte verhoalen in streektoalen mit
Nederlandse vertoalens en petretfoto’s van de
schrievers. Doarnoast vörm ik de helft van Duo Mo-
kumer Molleboon (meziek oet Grunnen) en vörm ik
n daarde van Trio d’Egelantier (renaissance me-
ziek). Ik ben aan loop mit t schrieven van ‘t Grunne-
ger Toal Spulbouk’. k Heb twij Nijntje-boukjes ver-
toald oet t Nederlands. Mien verhoaltjes en gedich-
ten binnen publiceerd ien Toal & Taiken, Krödde en
Kreuze.”

Bouken:
Schrijvers op streek (mit Iris Rethy, Kleine Uil,
2013)
In de Westerwoldse sporen van meester-
schrijver J.H. Neuteboom. Een fiets- of wan-
delroute in en rond Sellingen (mit Geesje
Vos en Geert Luth, J.H. Neuteboomstich-
ting, 2015) mit layar app
Vertoalens:
Opa en oma Pluus (Bornmeer, 2014)
Nijntje bie zee (Bornmeer, 2014)

E-mail bie wat nijs?